Časté dotazy

 

V této sekci naleznete nejčastěji zadávané požadavky, které je možno vyřešit jednoduše podle níže uvedených postupů a odpovědí.

Momentálně nejčastější dotazy


Dotazy k připojení při využívání hotspotu nebo routeru

POZOR! je zakázáno využívat výše uvedené zařízení jakož i jakákoliv externí síťová zařízení (kromě USB to Ethernet adaptéru)

V případě, že Vám připojení nefunguje, byli jste pravděpodobně odpojeni kvůli porušení výše zmíněného přestupku. Pro znovuobnovení odstraňte zařízení a napište nám požadavek na Helpdesk.

Dotazy k přihlášení do univerzitního systému

Zkontrolujte si prosím formu Vašeho loginu s adresou stránky na přihlášení do UISu:

Dotazy k připojení na VPN

VPN MENDELU nemá momentálně podporu pro MacOS verze Catalina
Při VPN na Windows se ujistěte, že máte aktuální verzi operačního systému (všechny aktualizace jsou stáhnuty a nainstalovány).

Nejčastěji se jedná o problém instalace certifikátu. Jde sice o stejné certifikáty, jaké je možné využít pro Eduroam či kolejní síť, ale pro VPN je potřebné tyto certifikáty opět stáhnout a místo úložiště vybrat Místní zařízení.

Vždy si taky zkontrolujte aktuálnost certifikátu, zda-li nejsou expirovány.
Návod pro připojení naleznete zde: VPN MENDELU

Přišly mi e-maily o zrušení účtů, co s tím?

Pokud pokračujete ve studiu nebo zaměstnání na Mendelove univerzite, Vaše nároky budou automaticky prodlouženy, jakmile bude tato informace zanesena do systému.
Co se týče přístupu na UIS a školní e-mail, to Vám zůstává na dobu 6 měsíců po ukončení studia nebo pracovního poměru na univerzitě.

Více informací o všech oprávněních na serverech univerzity najdete zde a informace o jednotlivých účtech na univerzitních serverech zde.

Nějaká další skupina

Zde je popis
Nějaké pěkné povídání co je v téhle skupině dotazů řešeno....


Nejde mi internet/Nemohu se připojit.

Bohužel při takovém obecném požadavku nejsme bez dalších informací schopni problém řešit. Proto vždy, pokud máte problém s internetem, který zde není uváděn, do svého požadavku zadejte následující údaje:
  • Vaše jméno,
  • typ zařízení, ze kterého se připojujete,
  • typ sítě, na kterou se připojujete (v případě Wi-Fi i její název) a
  • místo odkud se připojujete.
Pokud se problém týká internetového připojení na kolejích, zadejte i následující:
  • název kolejí,
  • označení bloku, pokoje a
  • označení zásuvky.

Nejde mi nainstalovat certifikát na iPhone.

Při instalování certifikátů na iOS se ubezpečte, že stahujete prostřednictvím prohlížeče Safari.