Rada pro vnitřní hodnocení Mendelovy univerzity v Brně
- je v souladu s § 12a zákona č. 137/2016 Sb. o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů ve znění pozdějších předpisů zřízena statutem Mendelovy univerzity v Brně
- schvaluje návrh pravidel systému zajišťování kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností a vnitřního hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností univerzity předložený předsedou Rady před předložením návrhu Akademickému senátu univerzity
- řídí průběh vnitřního hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností univerzity
- vede průběžné záznamy o vnitřním hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností univerzity
- zpracovává zprávu o vnitřním hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností univerzity
Platné složení rady je k dispozici ZDE.
Jednací řád rady pro vnitřní hodnocení - ke stažení ZDE.
Zpráva o činnosti rady za rok 2024 ke stažení ZDE
Setkání rady pro vnitřní hodnocení s vedením součástí univerzity
Ve dnech 14. a 15. 3. 2024 proběhlo na zámku ve Křtinách setkání členů rady pro vnitřní hodnocení s vedením jednotlivých součástí univerzity. Na programu prvního dne jednání bylo představení současné role a postavení rady, vývoj agendy rady od jejího vzniku v roce 2017 a procesy hodnocení studijních programů jako nástroje pro zajišťování a vnitřní hodnocení kvality. V průběhu odpoledne byly prezentovány výsledky zpětné vazby na činnost rady od garantů studijních programů a vedení součástí. Dotazníkové šetření bylo jednou z aktivit CRP projektu RVH – PRO: Rady pro vnitřní hodnocení – praxe, rozvoj a organizace. Analýza dosavadních praxí a další rozvoj činnosti rad pro vnitřní hodnocení. Výsledky ukázaly, že by respondenti chtěli být s radou v užším kontaktu, upřednostnili by osobní komunikaci se členy rady, chtěli by mít větší přehled o celém procesu projednávání akreditačního spisu a také by ocenili lepší technickou podporu ve formě automatizovaných systémů. Následovala diskuze o návrhu změny akreditačního procesu, spočívající ve zrušení projednávání návrhů studijních programů radou. To by bylo v kompetenci Kolegia rektora a Akademického senátu fakulty. Schválení návrhu by náleželo Vědecké radě fakulty. Tato změna by poskytla radě mimo jiné více prostoru pro intenzivnější komunikaci s garanty studijních programů.
Setkání ve Křtinách se zúčastnili také předseda a místopředseda Rady Národního akreditačního úřadu, Robert Plaga a Tomáš Fliegl, jejichž prezentace plánovaných změn zákona o vysokých školách a postavení Národního akreditačního úřadu zakončila první den setkání. Zástupci NAÚ se věnovali také rozvoji evaluace vysokých škol v oblasti kvality a efektivity pedagogické práce. Kvalita pedagogické práce akademických pracovníků by měla mít při hodnocení stejnou váhu jako publikační a vědecko-výzkumná činnost. Zavádění a rozvoj nástrojů pro hodnocení, podporu a oceňování pedagogické práce by mělo být jednou z priorit pro nadcházející období.
Druhý den byl zahájen představením nového evidenčního informačního systému pro akreditace „ISAK“. Dalším bodem bylo nastínění dalšího směřování rady a zmíněno bylo mimo jiné i to, že v letošním roce by mělo dojít k rozšíření počtu členů rady z 15 na 18. Budoucí fungování rady závisí především na podobě plánované novely vysokoškolského zákona a změny přístupu k akreditacím na národní úrovni. Závěr setkání patřil kromě celkového shrnutí také pozvání na dubnové setkání garantů studijních programů.
Výsledky dotazníkového šetření
V lednu 2024 proběhlo dotazníkové šetření mezi vybranými aktéry jimiž byli garanti studijních programů a vedení fakult včetně vysokoškolského ústavu.
Níže můžete nahlédnout do vyhodnocení těchto dotazníků, kde se dovíte jak je RVH vnímána, jaké jsou názory garantů na komunikaci s RVH, jaké jsou jejich zkušenosti s kontaktem s administrativním aparátem, technickým či organizačním zajištěním a další.
Účastníkům, kteří dotazník vyplnili děkujeme!
- Vyhodnocení dotazníkového šetření - vedení fakult (.pdf ke stažení)
- Vyhodnocneí dotazníkového šetření - garanti studijních programů (.pdf ke stažení)
Kontrola a vnitřní hodnocení kvality studijních programů v době platnosti jejich akreditace:
Zápisy ze zasedání Rady pro vnitřní hodnocení jsou k dispozici zde:
Nejbližší plánované termíny zasedání
V případě zájmu o účast na jednání RVH prosím kontaktujte tajemnici rady.
pozn. plánované zasedání rady dne 4. března 2025 bylo zrušeno, místo toho se uskuteční společné zasedání s vedením fakult a vysokoškolského ústavu ve dbe 13. – 14. března 2025
3. prosince 2024 (úterý) | 13:00 hod. | velká zasedací místnost (REK) | předběžný program |
7. ledna 2025 (úterý) | 13:00 hod. | velká zasedací místnost (REK) | předběžný program |
4. února 2025 (úterý) | 13:00 hod. | velká zasedací místnost (REK) | předběžný program |
13. – 14. března 2025 společné zasedání s děkany a zastupci vedení fakult a vysokoškolského ústavu |
bude upřesněno | bude upřesněno | předběžný program |
8. dubna 2025 (úterý) | 14:00 hod. | ||
6. května 2025 (úterý) | 13:00 hod. | ||
10. června 2025 (úterý) | 14:00 hod. | ||
8. července 2025 (úterý) | 13:00 hod. | ||
2. září 2025 (úterý) | 13:00 hod. | ||
7. října 2025 (úterý) | 13:00 hod. | ||
4. listopadu 2025 (úterý) | 13:00 hod. | ||
2. prosince 2025 (úterý) | 13:00 hod. |
KONTAKT
Ing. Veronika Marková
- telefon: 545 135 224 (kl.: 5224) / MS Teams
- email: kvalita@mendelu.cz
AKTUALITY
- Ve dnech 28. a 29. listopadu 2024 proběhne setkání administrativních pracovníků kvality veřejných vysokých škol. Setkání se uskuteční na půdě Mendelovy univerzity v Brně. Více zde.
Oddělení kvality
KANCELÁŘ
- Zemědělská 1, 613 00 Brno
- budova A, 2.NP, dv. č. N2013
KONTAKT
- 545 13 5224
- 545 13 6028
- e-mail: kvalita@mendelu.cz
- web: kvalita.mendelu.cz