Nejčastější dotazy

Níže najdete odpovědi na nejčastěji pokládané otázky týkající se řízení předpisů. 

 

1. Kdo je vlastníkem předpisu a kdo určuje zpracovatele předpisu?

Vlastníkem předpisu je člen vedení univerzity (rektor, prorektor, kvestor nebo ředitel controllingu).
Zpracovatele v případě nového předpisu určuje vlastník, v případě stávajícího předpisu, který je revidován nebo vydáván znovu, je už zpracovatel určen.

2. Jak zjistím, kdo je vlastníkem předpisu?

U nově vydávaných předpisů je vlastník a zpracovatel uveden v tabulce na titulní straně. U starších předpisů lze vlastníka a zpracovatele zjistit z evidence předpisů, která je dostupná na stránkách Oddělení kvality (https://kvalita.mendelu.cz/rizeni-predpisu).

3. Kdo jsou povinní účastníci připomínkového řízení a jak vypořádat jejich připomínky?

Povinnými účastníky připomínkového řízení jsou všichni ti, kterých se předpis týká. Pokud nelze zajistit účast všech, pak zpracovatel na návrh vlastníka vybere jejich zástupce. Pokud se například předpis týká všech zaměstnanců univerzity, pak jsou zpravidla osloveni tajemníci součástí, členové komisí apod. Nevíte-li koho oslovit, můžete konzultovat s právním oddělením nebo oddělením kvality.
Všechny obdržené připomínky je nutné písemně vypořádat. Podoba vypořádání není stanovena, ale účastníci by měli být informování o výsledku. V případě zájmu můžete využít formulář, který je k dispozici ZDE.

4. Co vše musí zpracovatel zaznamenat do průvodního listu?

Je nezbytné vyplnit všechna pole průvodního listu (kromě základních údajů o předpisu je třeba doplnit informaci o realizovaném připomínkovém řízení a o projednání/schválení předpisu v kolegiu rektora a akademickém senátu, pokud je jejich vyjádření nezbytné). Pokud předpis projednáván nebo schvalován nebyl, pak tuto skutečnost rovněž uveďte.
Průvodní list je ukládán společně s finální verzi předpisu a dokládá průběh jeho vzniku.

5. Které předpisy je třeba projednat v kolegiu rektora a v akademickém senátu?

V kolegiu rektora je nezbytné projednat všechny vnitřní předpisy a směrnice rektora. O projednání ostatních předpisů v kolegiu rektora rozhoduje rektor.
Akademický senát schvaluje vnitřní předpisy univerzity a projednává směrnice rektora.

6. Jak zjistím číslo jednací a pořadové číslo?

Číslo jednací se automaticky vygeneruje při vytvoření záznamu v elektronické spisové službě.
Pořadové číslo předpisu bude přiděleno po odeslání finální verze oddělením kvality.

7. Komu se předává finální verze předpisu?

Finální verze předpisu včetně vyplněného průvodního listu potvrzeného právním oddělením se zasílá prostřednictvím elektronické spisové služby na oddělení kvality a případně také emailem na adresu kvalita@mendelu.cz.

8. Kdo zajistí podpis a vydání předpisu?

Podpis rektora nebo kvestora zajišťuje oddělení kvality. Vydání finální verze předpisu zajišťuje správce předpisů. Správci předpisu předává předpis ke zveřejnění oddělení kvality.

9. Kdy se vydává nový předpis a kdy jen jeho změna?

V případě, že se jedná o věcné nebo formální změny v předpisu, projde předpis změnovým řízením. V případě rozsáhlých změn ve znění předpisu je třeba vydat nový předpis. Pokud si nejste jistí, kontaktujte oddělení kvality.

10. Jak se zaznamenávají změny a je někde dostupný vzor pro zpracování změny předpisu?

Změny je třeba zapracovat konkrétně a přesně. Vzorový předpis pro změnové řízení je dostupný ZDE.

11. Je někde dostupná šablona pro zpracování předpisu?

Veškeré šablony potřebné pro zpracování předpisu včetně formuláře průvodního listu jsou dostupné ZDE. Doporučujeme důsledně využívat dostupné šablony z důvodu přednastavených stylů písma a formátování.

12. Co když na webu nemohu dohledat nějaký předpis?

Existuje online přehled předpisů, kde lze filtrovat a hledat v seznamu aktuálních i zneplatněných předpisů, tento přehled je k dispozici ZDE.

13. Na koho se obrátit v případě otázek?

V případě dalších otázek se neváhejte obrátit na oddělení kvality na adrese kvalita@mendelu.cz, případně na webových stránkách https://kvalita.mendelu.cz, kde najdete přehled předpisů, schémata a spoustu dalších informací.

AKTUALITY

 

  • 18. 4. 2024 - Proběhne společné setkání s garanty SP, více informací naleznete zde.
  • 14.3 - 15.3. 2024 - Proběhlo setkání RVH se zástupci fakult a součásti, více informací naleznete zde.
  • Probíhá tématické hodnocení kvality pro rok 2024, více informací zde.
  • Únor 2024 - Bylo zveřejněno vyhodnocení dotazníkového šetření RVH, dostupné zde.

 

<< <  Duben 2024  > >>
PoÚtStČtSoNe
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Oddělení kvality

 

KANCELÁŘ

  • Zemědělská 1, 613 00 Brno
  • budova A, 5.NP, dv. č. N5031

KONTAKT